skip to main content
Sign In
​​

CONSUMER FRIENDLY STANDARDS

Consumer-friendly standards have been launched as an integrated system to develop the customer experience and services offered to them by traders, by focusing on customers in strategic plans for traders and communication mechanisms with customers, their effectiveness in dealing with customer complaints and developing their services to provide a better customer experience. Below is the model of the standards:


Model Criteria Questions Submission File
VIDEO OF THE STANDARDS

WHY SHOULD ANY COMPANY APPLY FOR THE STANDARDS?

Companies that apply for the standards will benefit in many ways as follows:

Align your company with the best practices

Increase your customers loyalty to ultimately increase your profits

Receive creative assessment reports and feedbacks

To view more news about consumer friendly standards Click here

WHO CAN APPLY?

Companies with a valid license, and those who deal in a business & a consumer environment can apply, and the submission is per group and / or brand.

Apply here

المعايير الصديقة للمستهلك

تم اطلاق المعايير الصديقة للمستهلك كمنظومة متكاملة لتطوير تجربة المستهلكين والخدمات المقدمة لهم من قبل التجار، وذلك من خلال التركيز على المستهلكين في الخطط الاستراتيجية الخاصة بالتجار وآليات التواصل مع المستهلكين، وفاعليتهم في التعامل مع شكاوى المستهلكين، وتطوير خدماتهم لتقديم تجربة أفضل للمستهلك. أدناه نموذج المعايير:


نموذج المعايير والاسئلة ملف التقديم
الفيديو الخاص بالمعايير

لماذا يجب على الشركات مبادرة التقديم للمعايير؟

الشركات التي ستنضم لبرنامج المعايير الصديقة ستستفيد من عدة نواحي كالتالي:

مواكبة شركتك لأفضل الممارسات

ارفع مستوى ولاء عملائك لتزيد من أرباحك

الحصول على تقارير تحليلية مبتكرة

للإطلاع على أخبار المعايير الصديقة للمستهلك إضغط هنا

من يمكنه التقديم؟

يحق للشركات التي تملك رخصة في الدائرة الإقتصادية التقديم, والطلب يكون للمجموعات و / أو العلامات التجارية. قدم هنا

Apply

Copyright © 2022 Department of Economy and Tourism